HTML

Ars peadagogica (2)

2013.07.30. 14:12 lakosgabor

   Miért lettem tanár? Ezt a kérdést az elmúlt huszonöt évben többször föltettem magamnak depresszív időszakaimban…

   Szemembe kép úszik: tanteremben ülök egy hosszú asztalnál, mellettem ismerősök és egy ismeretlen figura, szemben velünk mintha valaki beszélne, mögötte pedig néhányan a padokban szétszórva buzgón papír fölé görnyedve írnak. Sűrűn nyúlós, feszült, feszélyezett hangulat. Eközben odakint június eleje van, verőfény, csiripelnek a madarak, gyíkok sütkéreznek az amfiteátrum ódon kövein, fák nyúlnak az ég felé. Szabadság, tér, levegő: élet!
   Károgó boszorkahang hasít a megszeppent csöndbe: „Ide figyelj, te nyavalyás kölyök, nem volt neked elég két óra történelemből és kettő filozófiából, hogy felkészülj erre a témára? Most megiszod a levét az autóvezetésnek!”
   Autóvezetés? Hogy jön ez ide? – Egyébként is: Hová kerültem, mi van itt?!
   Ha addig nem tudtam volna, a fenti rémálomszerű történelem-érettségi, amelynek vizsgabizottságában tanárként magam is jelen voltam, megmutatta, hogy milyen ez a tanintézmény valójában. Később tudatosodott az, ami akkor és ott csak felsejlett bennem: a  különbség tantárgyközpontú és gyerekközpontú iskola között. Utóbbit választottam. Feltétlenül! Igen, igen!

Szólj hozzá!

Címkék: német iskola érettségi nevelés tanítás nyelvtanítás iskolatörténet némettanítás gyerekközpontú tantárgyközpontú

A bejegyzés trackback címe:

https://iskolatoertenetek-lakosgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr795433999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása