HTML

Jó vicc!

2013.09.09. 12:53 lakosgabor

   Csöngettek, fogtam a naplót és bementem a matematika tagozatba. Helyes gyerekek voltak, s az alacsony óraszám (heti kettő vagy három) ellenére jól lehetett velük dolgozni.

   Beléptem tehát a terembe, ahol a katedránál már ott állt M. és Sz., és jelenetet (többnyire viccet) adott elő. Kezdő lévén a csoport nem érthetett mindent a szövegből, így aztán a két diák felírta a táblára az ismeretlen szavakat, kifejezéseket. Jót kacagtunk, majd beírtam a jutalom piros pontot, amelyből öt darab jelest hozott a konyhájukra, jóllehet enélkül is simán ötösre álltak. Társaik pontosan tudták, értették a „kis színjáték” helyét és jelentőségét, érdekes ugyanakkor, hogy nemigen éltek ezzel a lehetőséggel!
   Viccet félretéve – M. és Sz. nem csak németből jeleskedett: amikor még csak Commodore 64 és Commodore plus / 4 típusú számítógép létezett, a két diák egy-egy nyelvtanító programot írt, s azt be is mutatta nekem egy gépen az iskola egyik eldugott termében. Szigorúan kulccsal kellett nyitni-zárni a helyiséget, a benne lévő masinák pedig ritka (azaz a diákok számára megközelíthetetlen) értéknek minősültek. M. és Sz. szoftverjét a tanításban csak később használhattam, de a szerzők ötletei, számítógépes elképzelései sokat segítettek tanári pályám elején.
   Köszönöm!

Szólj hozzá!

Címkék: memoriter drámázás memoriter a nyelvtanításban vicc a nyelvtanításban Commodore 64

A bejegyzés trackback címe:

https://iskolatoertenetek-lakosgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr985436358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása