HTML

Valcer

2013.09.13. 12:07 lakosgabor

 Nem tudom, hogyan sikerült átrendezni a termet, mert a súlyos kétszemélyes padok egymásba voltak illesztve – elmozdíthatatlanul.

   Mindenesetre akkor és ott a becsöngetés, a tanár bevonulása és a hetes jelentése után a rendtartás szerint a diák leült, tekintetét (látszólag) a katedrára szegezte, jegyzetelt, figyelt (vagy nyitott szemmel szunyókált), s legföljebb akkor mozdult meg, állt föl vagy ment a táblához, ha felelnie kellett. Különben meg se moccant. Ha akarta volna, akkor se tehette volna a padok miatt. – Húsz évvel korábban én is ilyenekben ültem…
   Tehát a tankönyvben Bécsről volt szó. A faktos csoportba magnót vittem, s arra kértem a társaságot, hogy rendezze át a termet, tűntesse el a padokat középről. Elindítottam a Kék-Duna keringőt, felkértem az egyik lányt, táncolni kezdtünk. A többiek – szabódva bár – követték példánkat. Mozgalmas óra kerekedett…
   Sokat drámáztunk: a diákságnak megadtam néhány szót, kifejezést, esetleg valamilyen nyelvtani formulát, és azt kértem, hogy kisebb csoportokban írjanak rövid jelenetet ezeknek az elemeknek a felhasználásával. Miután elkészültek, előadták a mini színdarabokat. Sokszor roppant ötletes kellékek, díszletek és színészi teljesítmények tették élvezetessé a produkciókat. Kolléganőm, Zs. lelkesedett a drámázásért, úgyhogy sűrűn beszámoltunk egymásnak az órákon szerzett tapasztalatainkról, apróbb-nagyobb módszertani trükköket próbáltunk ki és tanultunk el egymástól. – Mintha tényleg megmozdult volna valami!
   Azóta sok víz folyt le a Dunán és egyéb folyókon. Éppen annyi, amennyi húsz év alatt folyhat le, s pontosan akkor az iwiw nevű internetes közösségi portálon S. írt nekem. Régen tanítottam, bizonyára már nem emlékszem rá. Ő viszont kiválóan emlékszik a németórákra, különösen a jelenetekre, mert utálta őket. Mindig is gyűlölt szerepelni; utólag azonban rájött, hogy ezek nagyon hasznosak voltak, hiszen manapság már elképzelhetetlen az élet prezentáció tartása nélkül. Minél hamarabb kezdi el az ember a gyakorlást, annál hamarabb hozzászokik az ilyen helyzetekhez. – Még németül is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://iskolatoertenetek-lakosgabor.blog.hu/api/trackback/id/tr315510703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása